annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerkosten betalen voor paketje uit UK ???

Ik moet voor een gewonnen item 15 euro extra "import charges" betalen. Dit wordt verzonden via Wereldwijde verzending, maar ik woon gewoon in hetzelfde Europa als de verzender.

 

Volgens mij zijn deze invoerkosten dan ook onterecht overgemaakt aan een engels verzendbedrijf. IS dit nu een schandalige fout van Ebay en Paypal of moet ik blij zijn dan ik het pakketje thuis in ontvangst mag nemen ?

Bericht 4 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Invoerkosten betalen voor paketje uit UK ???

Vanaf het begin, bijna 3 jaar geleden, loopt dat Global Shipping Program(GSP) van Ebay met als uitvoerder de Amerikaanse Pitney & Bowes(P&B) totaal niet. De verkopers op Ebay hebben niets meer te zeggen over de verzendkosten van hun eigen spullen. Die bepaalt Ebay op advies van P&B. Die laatste overtreedt heel vaak de per invoerland verschillende douane- en invoerwetten. Natuurlijk mogen er vanuit de UK naar Nederland geen douane- en invoerkosten en BTW berekend worden. Vanuit landen buiten de EU gaan die twee ook regelmatig in de fout als er toch deze kosten en BTW in rekening gebracht worden op spullen met een commerciële waarde van € 22,- of lager. Ik heb al enkele malen deze kosten moeten betalen vanuit de USA en Australië, ook al was de waarde lager dan € 22,-. Het wordt tijd dat de Nederlandse (douane) autoriteiten deze Pitney & Bowes eens flink op de vingers gaat tikken en na voortzetting van deze willekeur hun samenwerking met EBay gaat verbieden !
Bericht 1 van 4
laatste antwoord

Invoerkosten betalen voor paketje uit UK ???

Het viel ij onlangs ook op dat er 12,08 pond extra afgeschreven was van mijn rekening die gekoppeld was aan een bestelling vanuit het UK. Ik heb gemailt met PayPal en gevraagd om uitleg aangezien ik voor die extra transactie geen toestemmingen gegeven heb (staat ook niet op het 'bonnetje' van PayPal). PayPal geeft doodleuk aan dat het hier om invoerkosten gaat. Ik heb ze terug gemailt met de vraag of ze zich bewust zijn dat er vrij verkeer van goederen is in Europa.. 

 

Ik kan het gelukkig altijd nog storneren, maar PayPal kennende gaat dat mij veel problemen opleveren.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Invoerkosten betalen voor paketje uit UK ???

Dit is het grote voordeel van het GSP programma.

U betaalt meer en het duurt langer.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord