annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ik heb via de veiling invoerkosten betaald, hoe worden die verrekend?

Hallo,

 

Ik heb via ebay in Amerika een iPhone gekocht, waarbij direct de invoerkosten werden berrekend en verrekend. De veilingsopbrengst is naar de verkoper gegaan. Ik zie dat de invoerkosten naar een andere partij is gegaan.

 

hoe werkt dit nou? Ik neem aan dat mijn pakketje straks bij de douane komt, die gaan dan invoerkosten heffen. Deze heb ik betaald maar hoe komen die kosten dan bij de Douane?

 

Of kan het straks zo zijn dat ik nogmaals moet betalen?

 

hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe dit werkt. Het pakketje is verstuurd via USPS.

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Hier de theorie:

U hebt iets gekocht via het GSP (global selling program) op eBay. Uw item wordt door de verkoper verzonden naar Pitney&Bowes in Kentucky USA , deze partij pakt het item om en stuurt het samen met andere naar Groot-Britannie alwaar de inklaring wordt geregeld en afgerekend, daarna verstuurt P&B het verder door naar u. Als het goed is betaalt u niet meer voor inklaring, uw item is formeel afkomstig uit de EU (uit GB dus). Een paar kleine flauwtes, u betaalt drie keer voor verzending en altijd voor inklaring in GB, ook als er voor rechtstreekse verzending en inklaring in NL geen of andere kosten berekend zouden worden. Verder worden items soms afgewezen door P&B en/of onvoldoende verherpakt. U hebt voor een eventuele claim ook te maken met P&B en niet meer met de verkoper.

 

Hier de praktijk:

http://community.ebay.nl/t5/forums/searchpage/tab/message?filter=labels&q=GSP

Antwoorden (0)

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos