annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper claimt kapot product te hebben ontvangen, vraagt return aan.

Ik heb iets langer dan 2 weken geleden 2 tweeters verkocht via eBay. De koper komt uit Duitsland en heeft het product ontvangen. Echter kwam hij van het weekend, zondag, aan dat hij de tweeters heeft aangesloten en dat er maar 1 van de twee het doet (Het gaat om een JBL LE175 en JBL 2410 met bijbehorende hoorns), terwijl ik de tweeters voor het verzenden nog heb getest. Ze deden het prima. Ook zag de LE175 er goed uit en had de zegels nog, wat dus de originaliteit eraan geeft.

 

Nu komt dus de koper aan, dat hij inderdaad beiden goed heeft ontvangen, maar dat ik een andere LE175 heb opgestuurd dan ik heb geadverteerd. Ik heb niet eens een 2e LE175, anders had ik wel 2 van die dingen geadverteerd. Hij claimt dat ik het label van een goedwerkende LE175 heb gehaald (en dat ik die magische LE175 op de foto had gezet), welke een paar beschadingen had, op een MOOIER exemplaar heb gedrukt die het niet deed, en die naar hem heb opgestuurd.

 

Natuurlijk heb ik ook al wat op de community gezocht, en dan vind je dus uit dat de koper 99% van de tijd gewoon gelijk krijgt, terwijl ik kan AANTONEN dat ik die tweeter heb opgestuurd, ik heb meerdere foto's met locaties, ik heb de hele tweeter rondom gefotografeerd, ik heb in mijn PostNL account een label met mijn naam, adres, informatie van de verzending, zijn naam, zijn adres, etcetera.

 

Via eBay met de e-mail kwam ik dus eerst een eindje, dacht ik, ik kreeg gewoon antwoord van de Nederlandse klantenservice, en daar kon ik wat mee aan. Toen werd ik doorgestuurd naar de Duitse eBay om het geschil op te lossen, omdat de koper in dat land woont, maar dan reageren ze én in Duits (nou is dat niet zo'n probleem, ik kan wel een beetje Duits, maar ik vroeg om Engels..), én ze verwijzen me alleen naar mijn opties als het gaat om een retour, oftewel; accepteren ALLES terugbetalen.

 

De koper eist het volgende:

Een goedwerkende LE175 opsturen

OF

€130,- teruggeven aan de "beste man", dan legt hij het neer. Ook geeft hij aan dat hij tot 1 dag voordat het geschil opgelost moet zijn op vakantie is naar Azië en daarom niet kan reageren. Hij zal het dan de volgende dag ook direct aan eBay overlaten. " 'Nuff time for you to ponder your options.", onder het motto: Betalen jij.

 

Nu wil ik dus niet overgaan op een retour, ook al vertrouw ik uberhaupt er niet op dat hij mij het terugstuurt, omdat ik ten eerste geen returns aanbood, en ten tweede hij de tweeter (als hij de waarheid spreekt over hoe het eruit ziet) vernaggeld heeft, waardoor ik 'm net zo goed in de container kan gooien.

 

Wat kan ik doen? Tijd uitzitten en hem maar mooi terugbetalen en niks of een half apparaat terugkrijgen, of kan ik actie ondernemen? Ik heb bewijs zat, ook geluidsopnames met een foto erbij toen ik 'm had aangesloten, helaas zijn het geen video's, dus daar kunnen ze dan waarschijnlijk niks mee.

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Ja, helaas is het zo dat Ebay de koper voor 99,9 % in bescherming neemt, ook al is hij malafide en claimt hij verkeerde of niet werkende zaken ontvangen te hebben.

Een mlljoenenbedrijf als Ebay interesseerd het niet of u "bewijzën"heeft. Als verkoper bent u gelijk al verdacht.

Dus:

1. U kunt de claim weerleggen en zeggen dat u bewijzen heeft e.d.  In denk (in handel al 15 jaar op Ebay als verkoper onder een andere ID als deze) dat u dit zult verliezen en dan uiteindeliojk terug moet betalen. Als hij met payopal betaald heeft gaat Paypal geliojk over tot confiscatie van het bedrag (zonder uw toestemming, staat nl in de kleine lettertjes en Paypal is van Ebay).

U krijgt miosschien dan ook nog een rode feedback (dat tike aan met uw 9 positieve feedbacks, hier verder iets meer over)

 

2. De enige andere optie is inderdaad het geheel laten terugsturen en de koper zijn geld retourneren. Meestal moet u ook nog de kosten voor retour betalen. Als het enigszins kan betaal dan eerst alleen het orginele bedrag terug !

 

(nog even over feedbacks, u ziet misschien weleens aanbiedinfen voor1 cent ed., (of een ander klein bedrag). Dat is eigenlijk in het begin bedoelt om veel positieve feedbacks te krijgen. Dus mocht u een neg. feedfack krijgen, verkoop een aantal zaken heel goedkoop, dan is het "percentage"ook gelijk een stuk beter)

 

Misschien dat iemand anders in het forum nog een beter idee heeft.

Antwoorden (0)

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos