annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

foute advertentie en valse munten gekregen paypal werkt niet mee.

twee mooie ( op het oog ) munten gekocht en met paypal betaald.

bij aankomst munten bekeken met loep en gewogen en gewicht week af.

ook verschillende detailsafwijkingen tov de echte.

dus geen puur zilver maar verzilverd.

in zijn advertentie was sprake van puur zilveren munten.

 

de verkoper benaderd en die zegt terugsturen op mijn kosten ( koper ) en dan krijg je geld terug.

ik zeg eerst geld terug en dan stuur ik ze op.

als ik wat koop betaal ik ook eerst.

de verkoper ontkent niet dat ze vals zijn en heeft nog een munt te koop staan waar hij wel de tekst silver plated bij heeft staan.

 

dan biedt de verkoper mij aan om de koop te annuleren zodat hij zijn provisie terugkrijgt

ebay zegt in deze niet accepteren voordat je geld terug is.

een patstelling dus.

ik heb er een claim van gemaakt en nu vindt paypal dat ik moet gaan bewijzen dat de munten niet echt zijn op mijn kosten bij een taxateur en de bewijzen naar hun moet sturen.

te gek voor woorden.

 

de verkoper wil zijn munten terug

ik wil ze terug sturen als ik de garantie heb mbt de terugbetaling.

 

payapl zou de verkoper moeten vragen waar zijn bewijs is van aankoop en echtheid van de munten.

als ik de munten laat keuren worden ze beschadigd en maak ik kosten en de verkoper wil ze dan misschien niet meer terug.

 

ik heb paypal gemaild of ze mij een garantie voor terugbetaling kunnen geven en dan wil ik ze wel terugsturen.

 

dan kan de verkoper ze weer aanbieden.

-- Bewerkt door johnsindaco op 11 Mar 2012 23:01 CET

-- Bewerkt door johnsindaco op 11 Mar 2012 23:02 CET

-- Bewerkt door johnsindaco op 11 Mar 2012 23:03 CET

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

stephanthecollector
Community-lid

het beleid van PP is dat men eerst de goederen moet terug sturen alvorens een terugbetaling te krijgen, het terugzenden dient aangetekend te gebeuren dit is namelijk de enige manier te bewijzen dat de vekoper zijn/haar spullen retour heeft gehad!

Antwoorden (2)

Antwoorden (2)

numisroyale-munthandel
Community-lid
Onlangs heb ik ook een zelfde aanvaring gehad. oplossing: Taxateur op een brief zetten dat de munten nep zijn. Dit als bewijsstuk indienen bij PP. Ik kreeg gelijk van PP, munten retour, geld terug. Let op: stuur alleen aangetekend retour en de kosten voor taxatie zijn voor de koper en kunnen niet worden verhaald.

paypal zegt dat ja , maar als ebay zegt niet betalen voordat je geld terug is is dat tegenstrijdig.

klopt dus niks van.

Een vraag stellen